9/2

Kategori: Allmänt

Helluu bloggy! Eftersom det är standard att jag försvinner då och då,  så tänker jag faktiskt inte be om ursäkt för att jag gjort det denna gången. Antar att ni har vant er vid detta laget hehe! Livet rullar på här i gryttinge. Jag är på praktik nu i några veckor, på daglig verksamhet i torp. Superroligt,  känner mig verkligen hemma och har helt fantastiska kollegor och brukare där! Något annat som hänt i mitt liv under dessa veckorna jag varit frånvarande är att jag har börjat på kbt (kognitiv beteende terapi) . Har gått på kbt hos tre olika terapeuter innan så det är inte helt främmande för mig. Dock så har jag aldrig avslutat en behandling, har en tendens att sluta dyka upp när det börjar komma för nära inpå mig och bli jobbigt. Denna gången har jag lovat mig själv att genomföra det, får se hur det går haha. Malte har bara två gånger kvar på rehaben, vi åker i vanlig ordning dit varje måndagkväll. Sen när han är klar med rehaben ska han röntgas och blir troligtvis friskförklarad då om allt ser bra ut. Kan inte beskriva hur mycket jag (och grisen, såklart) längtar efter det haha! Tänk att vi har hållt på med detta skitet i snart 8 månader..vila, korta koppelpromenader, operationer, rehab.. målbilden är så jäkla tydlig nu, när jag kopplar loss honom ute på promenaden och han äntligen får springa..  När vi väl är där tänker jag fan bränna upp alla jäkla koppel, koppel som både jag och malte har lärt oss att hata under dessa månaderna haha. Snart älsklingen min slipper du höra mattes tjat om att ta det lugnt! 
 
Oskar jobbar kortare dagar just nu, vilket jag är oerhört glad över. Det blir tjabb och sura miner när vi är ifrån varandra mycket och knappt hinner umgås. Så jag är tacksam över att få kvällarna ihop med min påg! Förövrigt så är det alla hjärtans dag till helgen, så om du läser detta älskling, så hade det varit fint med en storfin bukett blommor, en påse maltesers och ett ligg. :---)
 
Nä, nu ska jag gå ut och pussa Hero godnatt och pinka Malte, hörs! 
 
 
 
Kommentera inlägget här: