Tidig morgon

Kategori: Allmänt

Godmorgon! Som rubriken lyder så är det tidig lördagsmorgon. Jag kröp ur sängen ungefär halv åtta för att gå ut och morgonfodra hästarna och släppa ut dom. Fast det är sjukt drygt att masa sig upp så tidigt så är det himla mysigt! Speciellt att gå direkt ut i stallet i morgonrock hehe.. Nu ligger jag och Malte tillsammans på soffan och väntar på att gubben ska vakna. På schemat idag står det tripp till ikea, skogspromenad och ikväll tror jag att jag ska övertala Oskar till att kolla skräckfilm! Föresten så målar jag om för fulla muggar här hemma , just nu två möbler och sen ska jag gå loss på väggarna tänkte jag! Har nämligen hittat en färg som jag är helt kär i, kalklitir heter det. Det är en färg från island som är gjord på kalk och mineraler, ekologisk och luktar inget alls. Man får det i pulverform som man sen blandar ut med vatten, det ger kalla, lite flammiga nyanser. Ser nästan lite betonglikt ut och är såå snyggt. Lägger upp bilder sen när det är helt klart!
 
Färgprover! Hur snygga är dom inte!? 
 
In progress! 
 
Hörs senare idag! 
 
Kommentera inlägget här: