Fredag kväll

Kategori: Allmänt

Godkväll bloggis! Fröken Davidsson har precis parkerat rumpan i soffan och har star wars maraton med sig själv. Eller ja, jag är inte själv, både sambon och malte ligger också bänkade i soffan..snarkandes båda två, kul sällskap :----) nåja. Idag har jag haft heldag i skolan, förjävla drygt. För en rätt rastlös själ som jag, så är det jobbigt att sitta stilla i 5 timmar och bara lyssna. Meen,  nu har jag självstudier hela nästa vecka vilket innebär att jag kan planera mina studier helt och hållet själv och dessutom så behöver jag inte sätta min fot på skolan på hela veckan om jag inte vill! Toppen enligt mig. Förutom att ha suttit i skolan hela dagen tills rumpan fått träsmak så har jag och malte varit ute och tränat lite, gick faktiskt över förväntan med en sån yrpelle som grisen är för tillfället. Jag får ibland lite dåligt tålamod med honom och glömmer bort att det inte är så lätt för han att hålla fokus på mig när han har 38965 olika saker och intryck som snurrar i huvudet.. sen blir det ju inte bättre av att han inte har fått röra sig ordentligt på flera månader. Innan malte skadade sig så köpte jag en sprillans ny tantcykel för att höja fysträningen ytterligare för honom, tanken var att han skulle få börja springa bredvid mig när jag cyklade. Det gick ju bra.. haha! Jaja, vi kommer nog tillbaka tids nog. Iallfall så övade vi lite inkallning, omvänd lockelse och gå fot, och han skötte det bra! Guldstjärna till honom.
 
Imorgon ska familjen annorlunda fräsa till en ny djuraffär där vi aldrig varit, kommer inte ihåg vad den heter men det ska vara skånes största. Vi ska införskaffa lite nya grejer till malte ( inte för att han egentligen behöver det men han tjatar ju hål i huvudet på sin stackars mamma och vem är jag att säga nej..) sen på kvällen ska Oskar på klassträff,  och jag och grisen åker till mina favorittjejer för att snacka skit, äta god mat och kolla skräckfilm... ska bli kul! Trots att jag, Elin och Jessica typ alltid har hängt och växt upp i samma by så är det alltid lika mysigt att träffas och snacka skit. Vi har liksom växt ihop på något sätt trots att vi har rätt så olika liv idag. Mina fina fantastiska tjejer ♡ nu ska jag återgå till star wars (förövrigt är ju anakin duktigt snygg i den tredje filmen..) , puss! 
 
 
"kul sällskap"
Bilder från promenaden idag! Lerigt och mysigt..
 - Har jag något i mungipan eller? 
Kommentera inlägget här: