03.41

Kategori: Allmänt

Hej bloggy! Long time no seen, igen. Har faktiskt ingen bra ursäkt till varför. Antingen har livet gått i 190 knyck så att jag knappt hunnit andas eller så har det stått helt stilla. Man kan säga att jag har bra och dåliga dagar. Under mina bra dagar röjer jag igenom hela huset, städar, tvättar, diskar lagar mat och viker tvätt , mockar stall, motionerar häst, åker iväg med malte och tränar, går i skolan och skriver uppsatser till mitt i natten. Jag har en jäkla fart och skygglappar på. Oskar och familjen försöker dra i handbromsen, men icke sa nicke. Tåget rullar på i 300 och vill man hinna med så får man hålla samma fart. Det går bara fortare och fortare och tillslut kraschar jag fullständigt. Då kommer mina dåliga dagar. Återhämtningen börjar från den stressen och påfrestningen jag utsatt mig själv för.  Dem dagarna är jag glad om jag tar mig från sängen till soffan. Och då kommer den där vidriga ångesten och kickar in. Känslan av att inte räcka till, att inte orka. Att bara ligga där som en strandad val och känna att ta tag i tvätthögen är lika jobbigt som att gå uppför mount everest. Där finns liksom ingen balans. Antingen så är jag av eller på. Nåja, nån gång hittar jag nog den balansen! 
 
Nä, slut på gnäll nu. Annars då? Vad har hänt i mitt liv sen senast jag skrev? Skolan är några få veckor ifrån att vara slut för denna terminen, vilket känns sååå skönt. Jag är jäkligt stolt över mig själv för att jag har orkat. Det har tagit upp så mycket tid och energi från mig nu på senaste, så ett litet uppehåll tills termin två börjar är mer än välkommet och efterlängtat. Vi har hämtat hem Leah igen, vilket gör att detta hemmet känns mer komplett. Vi får se hur länge hon stannar denna gången.. :----) Det har gått 1 år sen farfar gick bort. Jag och Oskar körde dit och satt ett nytt ljus och blommor på graven, även en cigarett till farfar. När han levde så rökte han som en borstbinda, så jag tyckte inte det var mer än rätt att han fick en cigarett. Vi har uppdaterat lite här hemma också,  köpt nya tallrikar, bestick, finbestick och nya byråsar. Ska fota dem nån dag så ni får se, är så nöjd!
 
 Vi har haft ett dödsfall här och fått ett nytillskott. Vår gamla häst gick bort i kolik. Så himla tråkigt, men vi gjorde vad vi kunde för honom och det räckte inte denna gången. Fina, gamla gubben. Man försöker trösta sig med att han var gammal och skruttig. Iallfall, dan efter var boxen upptagen igen. En fin unghäst som heter Hero står där nu, som är mitt nya projekt. Han är halvbror till en annan unghäst jag hade för några år sen, så det ska bli jättekul att arbeta med honom och få se han utvecklas! Så han kommer ni få följa också. Kommer en liten presentation på honom sen och foto!
 
Och mitt hjärta då? Malte har fått operationstid den 4 december för sitt andra korsband. Supertråkigt.  Både för min plånbok men mest för Malte. Det är påfrestande för honom som är så ung att vara stilla efter i flera månader, men det finns inte så mycket att välja på tyvärr. Vi ska nog ta oss igenom det också.  
 
Nu är klockan snart morgon och jag hade behövt sova en timme eller två. Förlåt för ett osammanhängade och flummigt inlägg, men så är det ibland hehe. Hej sålänge! 
 
Äpplet faller inte långt från trädet.. 
 
 
Kommentera inlägget här: