Det här med att ta sig tid..

Kategori: Allmänt

..Är minsann inte alltid det lättaste! Just nu känns det som att jag helst vill avgå, från allt. Från huset, skolan, bilägarskapet, att vara en orolig matte.. ja allt. Skolan tar upp hela min tid och stressar mig nåt kopiöst. Nästa vecka sätts betygen och jag har två uppgifter kvar. Och det är så himla stora arbeten att när jag öppnar datorn vet jag knappt om jag ska skratta eller gråta. Jullovet får gärna komma nu! Skrothögen till bil gick dessutom inte igenom besiktningen, och ikväll när jag skulle köra small en rem på den så den inte går att köra mer förrens den är lagad. Jävla mög. Om sisådär tre timmar ska jag upp och köra (tack snälla mor för att jag får låna din bil!)  Malte till djursjukhuset, han ska opereras idag. Detta gör givetvis att hans nervösa, oroliga matte sitter och bölar stup i kvarten och inte kan sova. Sån oro i kroppen. Tänk om han inte vaknar ur narkosen och dör där på operationsbordet, om operationen inte blir lyckad osv.. ja ni hör ju haha. Jag är helt uppriven just nu, min älskade lilla bebis. Dessutom måste han ju övernatta på djursjukhuset, så imorgon ( eller ja, idag..) får jag sova ensam!? Hur hemskt!? Eller ja, ensam och ensam hehe, jag har ju Oskar,  men det är ju inte samma sak.. fick höra en rätt rolig grej av min syster igår, som känner Oskars kollega på jobbet. Oskar hade tydligen sagt till kollegan att om jag var tvungen att välja mellan honom och malte så hade Oskar åkt ut med huvudet före. Tur min karl har bra självinsikt :---) nämen skämt åsido, det kanske iallfall sätter lite perspektiv iallafall för er hur fäst jag är vid malte. (Givetvis skulle jag inte på fullaste allvar välja min hund framför min sambo!! Elleeeer? Hehe) 
 
Ska fröken negativ vara lite positiv nudå? Ja en sak har faktiskt varit positiv idag. Denna tanten har minsann hängt på sin häst för första gången idag! Och gått några steg till och med med tantan hängandes på sniskan! Han skötte sig alldeles utmärkt. Han var lite orolig i början, men efter många repetitioner så fann han sig bra i det. Kul! Nu börjar vi med tömkörningen och övar på att svänga och stanna, och öva in kommandona. Sen är det dags att hoppa upp. Nu ska jag gå upp om sisådär 3 timmar, kanske dags att försöka sova lite..om jag kan hehe. Natti! 
 
Min älskade gris, vad mitt liv hade varit tomt utan dig! 
Kommentera inlägget här: